• OMX Baltic−0,61%260,86
  • OMX Riga0,13%888,3
  • OMX Tallinn−0,27%1 687,32
  • OMX Vilnius−0,02%1 002,77
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,31%8 285,47
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,04
  • OMX Baltic−0,61%260,86
  • OMX Riga0,13%888,3
  • OMX Tallinn−0,27%1 687,32
  • OMX Vilnius−0,02%1 002,77
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,31%8 285,47
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,04
  • 06.08.15, 20:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüütik: Tesla aktsiaid ei tasu praegu osta

Tesla aktsiad tegid täna enam kui 9% languse peale ettevõtte tegevjuhi Elon Muski hoiatust, mille kohaselt võivad firma müügitulemused jääda sellel aastal oodatust madalamaks, vahendab CNBC.
Analüütik: Tesla aktsiaid ei tasu praegu osta
  • Analüütik: Tesla aktsiaid ei tasu praegu osta Foto: EPA
Ettevõte alandas oma müügiprognoose 55 000 sõidukilt 50 000 sõidukile. Tigress Financial Partners’i tegevjuhi Ivan Feinseth’i sõnul ei ole see aga signaal, mille kohaselt peaks aktsiaid ostma tormama.
“Praegusel tasemel on aktsiaid osta veel üsna keeruline. Ma arvan, et ostjad tahavad näha kõiki protsesse – võimekust tuua turule uusi mudeleid ning seda õigeaegselt ning vastata nõudlusele, mis loodetavasti püsib tugev,” sõnas ta.
Tarneraskused on Tesla autode müüki varemgi pidurdanud; näiteks takistasid tootmisraskused Tesla uue mudeli Model X turuletoomist ning selliste uudiste valguses ei ole ka firma aktsiate vähikäik üldsegi mitte ebatavaline, tõdeb Feinseth.
“Teslat peab vaatama perspektiivis, et ettevõte on veel kasvuraskustes ning selle toode on veel arenev. Tesla on üsna volatiilne ning investorid peavad sellest aru saama,” lisas ta.
Hoolimata Tesla viimase mudeli hilinenud tarnest, on nõudlus jätkuvalt tugev. Enam kui 20 000 klienti on juba tellinud uue elektriauto mudeli, mis peaks välja tulema kolmanda kvartali lõpus.
Investorid võivad muretseda ajalooliselt madalate kütusehindade pärast, mis võivad mõjutada Tesla müüki sama moodi nagu kütusehindade langus mängis rolli Toyota Priuse mudeli 15% kukkumisel, kuid Feinseth vaidleb sellele vastu.
“Tesla ei ole elektriauto. See on suure jõudlusega luksusauto, mis juhuslikult töötab elektriga. Inimesed ei osta seda sellepärast, et see on elektriauto ja see säästab kütust, vaid seda ostetakse auto välimuse, jõudluse ja muude aspektide pärast.”
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele